Ovocie na chudnutie

Ovocie na chudnutie

ovocie na chudnutie

Do základnej strave pri chudnutí zaraďujeme pestrý výber zeleniny a ovocia. Neviete, ktorému ovociu by ste mali dať prednosť? V nasledujúcom článku sa dočítate viac o tom, aké ovocie na chudnutie je vhodné a nemali by ste ho pri chudnutí  vynechať a po ktorom by ste radšej siahať nemali.

Ktoré ovocie je dobrým výberom a ktorému by sme sa mali radšej vyhnúť?

Ovocie je veľmi zdravé, ale zároveň môže byť aj veľmi kalorické. Je bohaté na vitamíny, vlákninu, minerály aj enzýmy. Denná doporučená dávka ovocia je 400 až 500 gramov.

Ovocné džúsy ani kompóty nie sú vhodné na chudnutie, pretože obsahujú príliš vysoký obsah cukru. Ideálne je čerstvé alebo mrazené ovocie, avšak, treba si dávať pozor na mrazené drene, ktoré takisto obsahujú zvýšené množstvo cukru.

Určite by sme sa mali vyhnúť avokádu. Má najväčšiu kalorickú hodnotu, obsahuje veľa tuku, ale málo vody. Hneď za avokádom nasleduje papája. Tiež má veľmi vysokú kalorickú hodnotu. Obsahuje síce veľa vitamínov, ale na druhej strane obsahuje aj veľa energie. Ako posledné, by sme sa mali vyhnúť banánom. Obsahujú veľké množstvo cukru, magnézia aj draslíka.

Ananás

Ananás je ideálne ovocie pri chudnutí. Urýchľuje naše chudnutie, odbúrava tuky a je bohatým zdrojom na minerály, vitamín E.

Kým v minulosti si ľudia pomocou ananásu liečili zápchu a choré čreva, teraz je ananás vynikajúci prostriedok na chudnutie. Nutričná hodnota ananásu (100 gramov) je približne 196 kJ, čo je 47 kilokalórií.

Kiwi

Ďalšie odporúčané ovocie na chudnutie je kiwi (kivi). Obsahuje veľa vitamínu C a rovnako urýchľuje chudnutie. Konzumovanie kiwi pôsobí aj ako prevencia proti ochoreniam a tiež posilňuje našu imunitu.

Nutričná hodnota (100 gramov) je cca 207 kJ, teda 49 kilokalórií.

Skvelé ovocie na chudnutie – červený melón

Červený melón je rovnako užitočný ako kiwi či ananás. Obsahuje až 90% vody a náš žalúdok vyplní, ako vodou, tak aj vitamínmi. Znižuje pH, teda odkysľuje naše telo, a pomáha pri pálení záhy. Jeho nutričná hodnota (100 gramov) je cca 207 kJ/49 kilokalórií.

Trpíte nadváhou, ste často hladný a neviete schudnúť? Fykotín je skvelé riešenie na podporu chudnutia a udržiavanie štíhlej postavy.

Jablko

Nesmieme vynechať ani jablko, ktoré takisto obsahuje veľa vody a vlákniny. Okrem toho znižuje hladinu cholesterolu v krvi, zasýti náš organizmus a je vhodné aj pre diabetikov. Nutričná hodnota jablka na 100 gramov je približne 255 kJ/61 kilokalórií.

Ovocie na chudnutie
5 (100%) 1 vote

Vyjadrite svoj názor

Leave a reply