Testosterón

Testosterón a rast svalov

Zrejme každý dospelý človek vie z biológie, že testosterón je mužský pohlavný hormón, ktorý sa tvorí v semenníkoch. Pýtate sa však čo má spoločné s cvičením? Okrem toho, že má účinky v oblasti sexu, zdravej erekcii a navodzuje lepší psychický stav, zvyšuje fyzickú silu, energiu  a je najdôležitejším hormónom pri budovaní svalovej hmoty. Ide v neposlednom rade je to hormón, ktorý podporuje premenu tuku na svaly.

Testosterón a ženy

Milé dámy, ak si myslíte, že vaše telo neobsahuje mužský pohlavný hormón, ste na omyle. Je zjavné, že telo ženy neobsahuje také množstvo testosterónu ako muža, ale rovnako ako muži aj vy vďaka nemu túžite žiť sexuálnym životom, a napokon, pri optimálnej hladine testosterónu môžete dosiahnuť krásne vyrysované rysy v posilňovni.  Zvýšené množstvo hormónu v ženskom tele môže okrem rýchlo sa rysovacích svalov, spôsobiť aj nepríjemné problémy ako je vypadávanie vlasov, poruchy menštruačného cyklu, za ktoré môže aj nádor na hypofýze. Nezúfajte, dá sa to liečiť.

10 typov ako prirodzeným spôsobom zvýšiť testosterón

1. Vykonávajte cviky, pri ktorých zapájate čo najväčšie množstvo svalových skupín

Štúdie dokázali, že ak cvičíte cvik, pri ktorom zapájate viac svalových skupín sa intenzívnejšie vylučuje hormón testosterón. V posilňovni by ste tým pádom mali vykonávať aj tieto cviky:

  • cvik, ktorý zapája hrudník, chrbát, ramená, triceps: kliky na bradlách,
  • cvik, ktorý zapája dolné svalstvo nôh, chrbát, zadok: mŕtvy ťah,
  • cvik, ktorý zapája svaly chrbta: zhyby na hrazde, kvôli náročnosti cviku sa realizuje jeho strojový variant, ktorým je sťahovanie kladky
  • cvik, ktorý zapája veľký prsný sval, ramená, triceps: benčpres
  • cvik, ktorý zapája ramená, prsia, chrbát: tlaky na ramená s dvojručkou

2. Väčšia váha, vyššia intenzita

Produkciu testosterónu podporíte, ak zvýšite počet opakovaní v sériách a samotný počet sérií. Kľúčové bude okrem toho zvýšiť intenzitu cvičenia tak, že budete postupne zvyšovať váhy.

3. Stravujte sa zdravo

Aby ste podporili, prípadne udržali vašu hladinu testosterónu, snažte sa nejesť cukor, pečivo a vyhýbajte sa aj trans-mastným tukom, ktoré nájdete, napr. v zemiakových lupienkoch, v hranolčekoch, fastfoodocch, ale aj v sladkostiach. Nedokážete dať zbohom sladkostiam? V tom prípade siahnite po horkej čokoláde s minimálny obsahom 75% kakaa.

  • najlepšie potraviny na naštartovanie testosterónu:
  • zelenina: špenát, brokolica, kapusta, kel, fazuľa, cesnak,
  • mäso: hovädzie,
  • ryby: losos, ustrice, krevety, treščia pečeň,
  • ovocie: vlašské orechy, avokádo,
  • tuk: olivový olej, olej z treščej pečene.
  • potraviny, ktoré zabíjajú váš testosterón: priemyselne upravované mäso (dopované antibiotikami, hormónmi), sójové výrobky, pšeničné výrobky, sladkosti, sladké vody.

4. Vyhýbajte sa alkoholu

Alkohol nejde dokopy ani s cvičením a ani s testosterónom. Pri požívaní alkoholických nápojov výrazne klesá produkcia testosterónu. Asi nebudete prekvapení, že pivo nie je žiadnou výnimkou.

5. Byť nad vecou

Žijeme v uponáhľanej, stresujúcej dobe. Stres neprospieva nikomu. Je spúšťačom rôznych chorôb, rakovinových procesov v našom tele a znižuje hladinu testosterónu. Každý človek by si mal však nájsť nejakú činnosť, pri ktorej doslova vypne, uvoľní sa, napr. taká meditácia alebo masáž. Naučiť sa vyhrávať nad stresom je dlhodobá záležitosť a nie každému človeku sa to podarí. Nebojte sa však navštíviť odborníkov, nielen že vám to uľahčí život, ale život bude krajším aj vďaka vyššiemu testosterónu.

6. Doplnky výživy

Veľa mužov, ktorý budujú svalovú hmotu trpí nedostatkom testosterónu. Okrem stravy a vyššie uvedených rád ako zvýšiť testosterón, existuje už množstvo kvalitných prírodných doplnkov, ktoré podporujú tvorbu testosterónu. Jeden z najpredávanejších produktov je Zerex, ktorý nie je chemicky upravovaný. Samozrejme, že na trhu sú rôzne produkty, niektoré skutočne fungujú, iné nie. Celkom spoľahlivú tabuľku účinnosti doplnkov a ich celkové hodnotenie môžete nájsť na Stoporenie.sk

7. Milujte sa

Sex, sex a ešte raz sex. Sex je balzamom na nervy, uvoľňujú sa pri ňom endorfíny šťastia a zvyšuje sa prostredníctvom neho aj hladina testosterónu.

8. Dostatočný spánok

Cesta za úspechom sa odvíja od toho najdôležitejšieho a to je výdatný spánok. Telo dospelého človeka potrebuje spať 6-8 hodín denne. Ak spíte menej ste unavený, nervózny, nevládzete na sebe makať. Rovnaký problém nastáva aj v opačnom prípade, keď spíte príliš dlho.

9. Pite kávu

Potešíme vás. Ak ste milovníkom kávy, máte šťastie. Kofeín, ktorý sa v káve nachádza podporuje produkciu testosterónu. Nejde o výmysel, je to fakt, ktorý potvrdilo niekoľko štúdii. Nezabudnite však, že sa vyhýbame cukru.

Trpíte nadváhou, ste často hladný a neviete schudnúť? Fykotín je skvelé riešenie na podporu chudnutia a udržiavanie štíhlej postavy.

10. Prestaňte fajčiť

Fajčenie vo všeobecnosti škodí vášmu telu, znižuje výkon drenia v posilňovni a dokonca znižuje hladinu testosterónu. Najlepšie urobíte, ak s tým na dobro prestanete a poďakuje sa vám nielen vaše telo, ale aj manželka.

Testosterón
3.5 (70%) 2 votes

Vyjadrite svoj názor

Leave a reply