Stacionárny bicykel – vyberte si ten najlepší

Posledná aktualizácia článku

Stacionárny bicykel a chudnutie

stacionárny bicykel a chudnutie

Tip pre Vás: Hľadáte vhodné riešenie na boj s nadbytočnými kilami? Chcete niečo, čomu môžete dôverovať a vďaka čomu môžete redukovať svoju váhu? Získajte všetky potrebné informácie a pozrite si naše hodnotenie produktov na chudnutie. Viac informácií nájdete tu…

Stacionárny bicykel je jedným z najlepších spôsobov ako schudnúť. Začnete hneď spaľovať kalórie. Je dôležité plánovať svoje tréningy, aby bol úbytok na váhe dlhodobý. Budete chudnúť rýchlejšie, ak budete na bicykli šľapať intenzívnejšie, ale mali by ste začať pomaly a postupne rozbehnúť svoje tréningy. Vaša kondícia sa bude každým tréningom zlepšovať a Vy Vaš tréningy budú môcť byť intenzívnejšie.

Ak máte stacionárny bicykel doma, je to pre Vás obrovská výhoda. Ráno pred prácou alebo večer po celom dni si sadnete na Vás bicykel, nemusíte cestovať so posilňovne. Môžete si pritom pustiť večerné správy alebo Váš obľúbený seriál a pustite sa do práce.

Toto cvičenie je efektívny spôsob ako sa zbaviť tuku z celého tela, vrátane žalúdka. Ak sa budete cvičeniu venovať pravidelne, spálite stovky kalórii a prebytočný tuk sa stane minulosťou.

Kedy začať cvičiť na stacionárnom bicykli?

Tréning pomocou stacionárneho bicykla nie je pre všetkých to pravé orechové, no ak ste pevne rozhodnutí, zaraďte bicyklovanie do vášho tréningového harmonogramu až po silovom precvičovaní – napr. tréning s činkami. Celkovo sa však odporúča začať so stacionárnym bicyklom vtedy, ak cítite, že vaša telesná kondícia nie je taká, aká by mala za normálnych okolností byť.

Pre niektorých z vás bude možno prekvapením to, že tento druh tréningu pozitívne vplýva na krvný tlak, podporuje vitalitu pľúc a napomáha k spaľovaniu tukov. A to všetko úplne bez rizika, keďže vaše srdce neprimerane nezaťažuje.

Výhody používania

  • tento tréningový ,,stroj” môžete využívať kedykoľvek, teda aj vtedy, keď si nemôžete ísť zabehať do prírody
  • možnosť prispôsobenia záťaže stacionárneho bicykla
  • možnosť sledovania videí či televízie počas cvičenia
  • jednoduché cvičenie, ktoré zvládne aj úplný laik v oblasti športu
  • pozitívny vplyv na kardiovaskulárne funkcie, podpora vitality pľúc či absencia neprimeranej záťaže na srdce
  • redukuje riziko diabetu II. typu
  • napomáha vylučovaniu hormónov šťastia – endorfínov
  • šetrí vaše kĺby
  • odporúča sa po rôznych rehabilitáciách – napr. vyvrtnutie členku či kolena
  • redukuje hladinu zlého cholesterolu
  • u starých ľudí znižuje riziko výskytu degeneratívnych ochorení
  • podporuje budovanie svalov a posilňuje dolné končatiny
  • zvyšuje objem pľúc

Nebezpečenstvá rotopedu

  • pri tréningu môže váš tep dosiahnuť vysokú frekvenciu, čo môže byť nebezpečné, a preto je dôležité svoj tep počas tréningu monitorovať
  • nebezpečenstvo úrazov najmä u detí – niektoré pohyblivé časti stacionárnych bicyklov v prípade, ak nie sú kryté, môžu lákať najmä menšie deti, ktoré si bez dozoru dospelákov môžu priviesť úraz; stacionárny bicykel teda v žiadnom prípade nie je určený pre najmenších
  • stacionárny bicykel nevplýva najlepšie na mužské pohlavné orgány

Zásady správneho používania

Výška posedu na bicykli je dôležitá. Zlatým pravidlom pri akomkoľvek cvičení je to, že bude vykonávané správne, a teda aj efektívne. Nastavte si posed vášho bicykla tak, aby vám dokonalo vyhovoval. Ak to tak nebude, vaše cvičenie nebude komfortné, neužijete si ho a teda i nevyužijete maximálny potenciál rotopedu.

Bezpečnosť je prvoradá. Všetky nebezpečné pohyblivé časti by mali byť ukryté pod ochrannými krytmi, aby nespôsobili vám, vašim deťom alebo blízkym nepríjemné úrazy. V žiadnom prípade nedovoľte, aby boli vaše deti pri stacionárnom bicykli osamote.

Nastavte si intenzitu cvičenia. Obrovskou výhodou stacionárneho bicykla je aj to, že si môžete prispôsobovať záťaž, ktorej budete čeliť. Čím bude vaša fyzička na tom lepšie, tým väčšiu záťaž si môžete nastaviť. Nikdy si nenaložte viac ako momentálne zvládnete. Mohlo by sa stať totižto, že váš tréning bude v dôsledku nadmerného a príliš intenzívneho cvičenia kontraproduktívny.

Hobby alebo profi cyklotrenažér?

Otázka výberu hobby alebo profi cyklotrenažéra je otázkou vašich financií a vašich fitness cieľov. V prípade, ak ste pravidelným športovcom a s cvičením to myslíte naozaj vážne, odporúčame siahnuť po drahších profi modeloch, ktorých zásadnými výhodami sú kvalita prevedenia a ponúkaná doplnková výhoda. Stacionárne bicykle sa v priemere pohybujú od 500 do 3 000 €.

Ak však cvičenie považujete iba za občasné hobby, prípadne spôsob, ako vypnúť z každodenného života, bolo by zbytočné investovať do rotopedu tisíce eur.

Druhy stacionárnych bicyklov

Okrem už zmienených výhod týchto užitočných strojov ponúkajú nadšencom športu aj možnosť výberu rôznych druhov na základe doplnkovej výbavy či rôznych užitočných vlastností. Základným členením je rozdelenie na domáce a profesionálne cyklotrenažéry. Výhodou domácich (hobby) cyklotrenažérov je to, že za ne nezaplatíte veľa, pričom väčšina z nich sa môže pochváliť aj výbornou kvalitou. Sú určené výlučne na domáce použitie a nehodia sa pre tréningy profesionálov či skúsených športovcov v posilňovniach.

Stacionárne bicykle však môžeme rozdeliť aj z iného hľadiska. Rotoped reprezentuje najstarší stacionárny bicykel, ktorý bol vyvinutý za účelom tréningu cyklistov či rehabilitačných cvičení. Rotopedy odporúčame používať v rámci domáceho tréningu, pri rôznych rehabilitáciách, prípadne ako efektívny prostriedok rozohriatia pred iným druhom cvičenia. Na svoje si prídu aj seniori.

Bicyklový trenažér je tréningový prístroj, ktorý umožňuje simulovať tréning v tempe relaxačnej jazdy, prípadne v tempe ťažkého horského terénu. Jednotlivé záťažové stupne sú pre vás pripravené väčšinou na displejoch v strede riadidiel. Oproti rotopedu je bicyklový trenažér variabilnejší z pohľadu nastavenia výšky a vzdialenosti sedla. Vyznačujú sa magnetickým alebo indukčným brzdením.

V neposlednom rade si môžete zvoliť aj z prístroja s názvom spinner. Spinner je prístroj určený pre profesionálnych cyklistov. Jeho výhodou je aj to, že vedie k správnemu držaniu tela. Profíci potrebujú aj profesionálnych ,,trénerov”, a preto sa profesionálne spinnery používajú hlavne vo veľkých fitness centrách v rámci cyklistických tréningov, ktoré vedú skúsení tréneri. Takýto tréning sa nazýva spinning.

Mechanický alebo magnetický odpor?

Ak uvažujete nad domácim rotopedom, dôležité kritérium, ktoré by ste mali zvážiť je odpor. Odpor je dôležitý pre to, lebo je schopný dávkovať úsilie, ktoré treba vynaložiť, pričom podporuje aj lepšiu stabilitu. Kvalitný rotoped spoznáte aj podľa toho, že sa môže pochváliť tzv. magnetickým nastavením umožňujúcim tiché brzdenie bez akéhokoľvek trenia. Množstvo úsilia, ktoré budete musieť vynaložiť, resp. obtiažnosť šliapania, nastavíte na tzv. konzole rotopedu.

Výhodou magnetického systému alebo odporu je okrem iného aj to, že vám sprístupní oveľa viac úrovní obtiažnosti a rôzne programy či športové trasy založené na automatickej variácii obtiažnosti. Podľa svojho gusta a konkrétneho denného cieľa si môžete zvoliť program na spaľovanie kalórií či trasu zameranú na športový výkon.

Na druhej strane sú veľmi bežné aj rotopedy s mechanickým odporom, ktoré sa vyznačujú jednoduchosťou použitia. Otočte koliesko a následne sa vám spustí kábel, ktorého úlohou je priblížiť magnet zotrvačného kolesa a spôsobiť to, že nastane oveľa väčší odpor. Toto je princíp zvyšovania obtiažnosti pri vašom šliapaní.

Najznámejšie značky stacionárnych bicyklov

Kettler

V portfóliu značky Kettler nájdete množstvo pomôcok na cvičenie, pričom veľkú časť tvoria nielen mechanické a magnetické rotopedy, ale aj domáce či elektronické stacionárne bicykle.

Decathlon

Známy športový obchod Decathlon ponúka širokú škálu rotopedov a stacionárnych bicyklov, pričom ich v predajni zakúpite za prijateľnú cenu.

Olpran

Značka Olpran je známa hlavne masívnou výrobou bežných cestných i terénnych bicyklov, no ich ponuku produktov dopĺňajú v menšej miere aj stacionárne bicykle a rotopedy ideálne na cvičenie doma.

Insportline

Insportline je známym predajcom športovej techniky, príslušenstva a iných potrieb, pričom medzi ne patria nielen bežnejšie, ale i profesionálne stacionárne bicykle. Dokonca medzi nimi nájdete aj minirotopedy či rôzne špičkové bicykle vybavené najmodernejšími technológiami.

Chairman

Sortiment tejto značky nie je až taký rozšírený, no ak napriek tomu máte o túto značku záujem, vybrať si môžete z rôznych bazárových používaných kusov.

Technogym

Ak si potrpíte na naozajstnej kvalite a najlepšom technickom vybavení vášho stacionárneho bicykla, značka Technogym je tá správna voľba, ktorá ponúka stacionárne bicykle až do sumy približne 10 000 €.

Duvlan

Duvlan je značka pre všetkých milovníkov aktívnych voľnočasových činností a pre všetkých nadšencov cvičenia a športu, o čom svedčí bohatá ponuka rotopedov od tých jednoduchších až po tie profesionálne. Okrem toho na vás čakajú aj cyklotrenažéry, elyptické trenažéry, bežecké pásy či rôzne steppery. Výber je len na vás.

Tesco

Určite vás neprekvapíme, keď povieme, že Tesco je obľúbeným predajcom nielen potravín, ale i iných produktov. Na svoje si taktiež prídete aj ak máte radi športové aktivity a aktívny relax. Vybrať si môžete aj z ponuky magnetických rotopedov čo skladacích stacionárnych bicyklov, a to všetko za menšiu a dostupnejšiu cenu ako v špecializovaných predajniach a obchodoch.

Zásady pri výbere stacionárneho bicykla

Investícia do stacionárneho bicykla alebo rotopedu je investíciou na dlhší čas, a preto je správny výber nesmierne dôležitý. V prvom rade dbajte na vaše individuálne požiadavky a ciele, ktoré ste si vo vašom fitness živote vytýčili. Neklaďte na seba prehnané nároky a zhodnoťte vaše momentálne telesné schopnosti a kondíciu. Pred tým ako zaplatíte v obchode alebo kliknete na tlačidlo OBJEDNAŤ, si položte niekoľko otázok.

  • Budete využívať rotoped iba vy alebo aj iní členovia rodiny?
  • Ste v oblasti športových aktivít úplný začiatočník alebo bude rotoped využívať profesionálny športovec?
  • Aká bude frekvencia využívania stacionárneho bicykla?
  • Aká je vaša výška a koľko vážite? Vyberajte stacionárny bicykel podľa toho, koľko vážite alebo koľko kilogramov majú ostatní členovia vašej rodiny.
  • Ako sa vám sedí na konkrétnom stacionárnom bicykli? Sedák je veľmi dôležitá časť, ktorá ovplyvňuje nielen váš komfort pri cvičení, ale taktiež aj efektivitu šliapania. Existujú rôzne tvary, veľkosti či materiály. Určite zbehnite do predajne aj osobne a vyskúšajte si sedáky na vlastnej koži, ak je to možné.

Ktorý by sme vám odporučili?

Výbornou zlatou strednou cestou je značka Insportline, ktorá ponúka rôznu škálu cien rotopedov. Odporúčame si zvoliť rotoped v cenovej kategórii približne 500 €, nakoľko tak budete mať záruku, že ste si nekúpili nekvalitný stroj. Ba práve naopak, váš rotoped bude zárukou kvality a dlhej životnosti.

Recenzie z Heuréky

Značka Insportline má na Heuréke vo všeobecnosti výborné recenzie. Ide najmä o rotopedy v cenovej kategórii okolo 280 € a tiež okolo 570 €. Vzhľadom na dlhoročné skúsenosti distribútora Insportline v oblasti športových potrieb a pozitívne recenzie zákazníkov nielen na portáli Heureka.sk môžeme zodpovedne povedať, že stacionárne bicykle Insportline sú veľmi dobrá voľba.

Predaj alebo kúpa na Bazoši?

Bazárové produkty nikdy nedosiahnu kvalitu nového nerozbaleného kusu, ktorý začnete používať po prvýkrát iba vy. Buďte preto opatrní pri kúpe produktov na Bazoši, nakoľko nikdy si nemôžete byť 100%-ne istí o histórii a stave produktu, ktorý kupujete. Odporúčame radšej staviť na istotu a kúpiť stroj so zárukou kvality aj napriek tomu, že cena je vyššia.

Pomáha spaľovať brušný tuk

Aj Vás trápi najmä tuk uložený v okolí Vášho brucha? Tento tuk sa volá viscelárny tuk. Viscelárny tuk sa nachádza v brušnej dutine a slúži k ochrane vnútorných orgánov. Ak ho máme nadbytok, stáva sa pre nás nepriateľom. Môže spôsobiť kardiovaskulárne ochorenia, diabetes, infarkt, mozgovú mŕtvicu. Cvičenie Vám pomôže tento tuk spáliť a zlepšíte tým svoje zdravie.

Spaľovanie tukov

Osoba vážiaca približne  72 kg môže spáliť za hodinu cvičenia na stacionárnom bicykli pri intenzite 10 mph až 292 kalórii. Ak toto isté cvičenie vykonáva osoba vážiaca až 108 kg môže spáliť neuveriteľných 436 kalórii. Stacionárny bicykel a chudnutie proste spolu ladí.

Trénujte 4 krát do týždňa aspoň pol hodinu. Výsledky určite budú stať za to. Neodporúča sa cvičiť každý deň. Svalstvo si potrebuje oddýchnuť. Dôležitý je aj strečing, preto ho nepodceňujte. Zabránite tak vzniku nepríjemnej svalovici.

Časté otázky na cyklotrenažér

Je stacionárny bicykel to isté ako rotoped?

Áno, tieto pojmy sú úplne totožné a zároveň zamieňané. Vybrať si môžete z rôznych druhov stacionárnych bicyklov na základe ich účelu, technológii a úžitkových vlastností.

Je tréning zdravý alebo nebezpečný?

Vo všeobecnosti môžeme povedať, že tréning na stacionárnom bicykli je úplne v poriadku, dokonca i veľmi prospešný pre naše telo. Na druhej strane pri nesprávnom cvičení či nadmernej námahe môžu vzniknúť rôzne komplikácie či už s vaším tepom alebo v inej oblasti.

Trpíte nadváhou, ste často hladný a neviete schudnúť? Fykotín je skvelé riešenie na podporu chudnutia a udržiavanie štíhlej postavy.

Ako vybrať najlepší stacionárny bicykel?

Všetko je to o vašich preferenciách, avšak ak hľadáte rady a tipy, ako vybrať najlepší rotoped, určite si prečítajte riadky pod nadpisom ,,Zásady pri výbere stacionárneho bicykla”.

Aktuálne skóre
[Celkovol: 0 Priemerne: 0]

Vyjadrite svoj názor

Leave a reply