Nutričná typológia – Dieta a metabolické typy

Nutričná diéta

Už vás nebaví neustále sa hýbať, dokopy nič nejesť a aj napriek tomu stále priberať? Nebuďte zúfalí, možno aj vy potrebujete len komplexný nutričný program šitý presne na vás.

Mali by ste VEDIEŤ
Chcete reálne schudnúť 5 a viac kilogramov? KetoMIX je aktuálna novinka už aj na Slovensku, kde pomocou predpripravených jedál navodíte stav ketózy a vaša váha pôjde rapídne dole! Chcem si prečítať o KetoMIX programe 

Obsah článku

  1. Prehľad
  2. Nutričná typológia
  3. Metabolické typy
  4. Všeobcné pravidlá

Stručný prehľad

  • princíp troch metabolických typov
  • nutnosť zodpovedať 80 otázok pre zistenie vášho metabolického typu
  • dôležitou časťou je mať dostatok času na konzumáciu jedla, nenáhliť sa
  • možná kombinácia diéty s fyzickou aktivitou v podobe športu

Komplexný nutričný program predstavuje akúsi nutričnú typológiu, ktorá určuje u každého človeka jeho individuálny typ metabolizmu. Je to unikátna metóda s jednoduchým cieľom, schudnúť natrvalo a bez jojo efektu.

 Nutričný program je založený na kombinácii vedomostí západnej medicíny . Spolu s metabolickou typológiou vytvára jedinečný celok, vďaka ktorému sa každému človeku dokáže zostaviť plán na mieru, pomocou ktorého budú ľudia chudnúť. Vypracovaný nutričný program na mieru obsahuje zoznam vhodných potravín, vďaka ktorým budete chudnúť a naopak, potraviny, ktorým ak chcete schudnúť, by ste sa mali vyhýbať.

Prečo nutričná typológia?

Jednoducho preto, že každý človek je jedinečná individualita a tak je to aj s metabolizmom každého z nás. Niekto môže jesť čokoľvek a nepriberie ani gram, niekto zas robí čokoľvek a priberie aj zo vzduchu. Teda neexistuje diéta, ktorá by do detailov sadla dvom ľuďom. Jeden z nej schudne 2 kilá a druhý ani kilo a práve to bol dôvod na vznik tohto komplexného výživového systému.

Výhodou metódy je aj to, že je určená pre všetkých, tak pre ženy ako aj pre mužov. Dokonca sa čoraz častejšie prevádza aj u detí v puberte.

Metabolické typy

metabolické typy l (Kopírovat)

Na komplexnú nutričnú analýzu a zostavenie programu je dôležité určiť, aký metabolický typ ste. Nedávne výskumy dokázali, že existujú tri metabolické typy, s ktorými pracuje aj nutričná typológia. To aký typ metabolizmu máte, závisí od toho ako organizmus metabolizuje, teda trávi tuky, cukry a bielkoviny.

Ako zistím, aký metabolický typ som?

Na zistenie metabolického typu existuje viacero spôsobov. Prvým je, že si necháte odobrať vzorku DNA alebo vám bude robiť komplexný nutričný plán odborník tak, že na základe zodpovedaných 80 otázok zistí akého metabolického typu ste alebo sa odhadnete sami.   Veď predsa vy sami sa poznáte najlepšie.

Nutričná typológia rozoznáva tieto tri metabolické typy:

  • zmiešaný typ,
  • proteínový typ,
  • sacharidový typ.

Cukrový alebo sacharidový metabolický typ

Človek, pre ktorého je charakteristický tento typ metabolizmu nie je veľkým jedákom, jedlo mu nechutí a sem tam sa stane, že niektorý chod jedla vynechá, ale kompenzuje si ho sladkosťami. Nesprávnym stravovaním sa metabolizmus spomaľuje, človek po ťažkom jedle pociťuje únavu a tak sa dopuje kofeínom. Týmto spôsobom sa zvyšuje riziko nadváhy, čo postupne vedie k obezite. Vzhľadom k tomu sa s týmto typom metabolizmu spája nízkotučná strava. Pomer živín by z celkového denné príjmu mal vyzerať takto: 10% tukov, 70% sacharidov a 20% bielkovín.

Stravovanie

Pre tento typ metabolizmu je nutné precízne plánovanie stravovania, aby sa nedošlo k veľkým výkyvom a dlhým prestávkam medzi jednotlivými chodmi a to z jednoduchého dôvodu. Je to preto, že ak má takýto človek dlhé pauzy medzi jedlami, stráca energiu a potrebuje si ju doplniť sladkosťou.  Dôležité je vyhýbať sa prebytočnej konzumácii tukov a rafinovanému cukru vo všetkých podobách, a samozrejme, vylúčiť alkohol, ktorý obsahuje vysoké množstvo „prázdnych“ kalórií z cukru. Je potrebné zmenšiť denný prísun kofeínu a zabezpečiť stravu bohatú na kvalitné sacharidy = zelenina, ovocie, cereálie.

Vhodné potraviny

Tuky Cukry Bielkoviny
rastlinné oleje celozrnné pečivo bravčové chudé mäso
nenasýtené mastné kyseliny ovsené vločky kuracie prsia
olivový olej ryža morčacie prsia
mandľový olej baklažán, uhorka, hrach šunka s nízkym obsahom tuku
ľanový olej ananás, jablko, melón losos, pstruh, treska
čerešne, kiwi, broskyne cmar, kefír, tvaroh
sušené citrusové plody mlieko, syr, jogurty

Proteínový alebo bielkovinový metabolický typ

Človek s týmto typom metabolizmu, ktorý sa nazýva aj proteínovo-tukový, sa vyznačuje rýchlou premenou bielkovín a tukov na energiu. Znamená to, že pri bielkovinovo-tukovom metabolizme je potrebné jesť veľa bielkovín a zdravých nenasýtených tukov, inak nastupuje hlad. Takéto typy preferujú slané jedlá s vysokým obsahom tuku a jedia aj medzi jednotlivými stravovacími chodmi. Týmto metabolizmom najčastejšie disponujú muži. Strava by mala byť zostavená z 20% tuku, 30% sacharidov a 50% bielkovín.

Stravovanie

Dôležité je voliť kvalitné potraviny bohaté na proteíny a na zdravé tuky, napr. čerstvé, domáce vajcia, kvalitné šunky, jogurty, kefíry, tvarohy, syry, ale nie nízkotučné. Vhodné sú vlašské orechy, proteínové nápoje či tyčinky, menej sladké ovocie (= grepy, jahody, kiwi …).

Vhodné potraviny

Tuky Sacharidy Bielkoviny
živočíšne tuky celozrnný chlieb ryby bohaté na tuk (losos, sardinky, tuniak …)
maslo ovsené vločky hydina
syr ryža teľacie mäso
sladká, kyslá smotana artyčoky, cukina. cibuľa jahňacie mäso
ľanový, olivový olej, olej z vlašských orechov karfiol, brokolica, uhorka morčacie mäso
mrkva, zeler, špenát, huby hovädzie mäso
bobuľovité plody, hrušky, jablká, mango syr, mlieko, jogurty, smotana, vacjia, tofu, sója

Zmiešaný metabolický typ

Kombináciou cukrového typu a bielkovinovo-tukového dostaneme zmiešaný metabolický typ. Pri tomto metabolizme je chuť do jedenia a do jedla vôbec primeraná a neprevláda ani jeden z dvoch typov. Pre optimálne výsledky v oblasti chudnutia je potrebné zabezpečiť telu predovšetkým vyváženú a pestrú stravu. Pomer živín pri tomto type pozostáva z 20% tukov, 50% sacharidov a 30% bielkovín.

Stravovanie

Dôležité je sa v tomto prípade vyhýbať pšenici a výrobkom z nej, preto najlepšie urobíte, ak si na raňajky doprajete ovsenú kašu bohatú na vlákninu. Vhodnou voľbou bude, ak siahnete po vegetariánskej omelete alebo čerstvom ovocí či za hrsť orechov. Zo zeleniny urobíte najlepšie ak budete jesť zelené šaláty, špenát, karfiol, brokolicu. Sladšie druhy zeleniny ako je hrach, tekvica atď. zvoľte 2-3 krát za týždeň.

Vhodné potraviny

Tuky Sacharidy Bielkoviny
maslo celozrnný chlieb kuracie mäso
syry ovsené vločky jahňacina
sladká, kyslá smotana cestoviny, ryža divina
slnečnicový, olivový olej banán, kiwi, papája tuniak, losos, kalamár, treska, pstruh
jablko, hruška, ananás mlieko, sladká smotana
brokolica, špenát, karfiol syr, kefír, tvaroh
uhorka, mrkva, paprika

Zdroj: polakova.sk

Účinný KetoMIX

ketomtix na 4 týždneKetoMIX je forma stravovacieho programu, ktorý zahŕňa predpripravené jedlá, ktoré uvedú váš metabolizmus do stavu ketózy. Tento stav spôsobí agresívne spaľovanie vašich tukov. 

Pri tomto type stravovania nehrozí jojo efekt, nakoľko sa stravujete prostredníctvom kompletnej jedálnej ponuky zahŕňajúcej kokteily, polievky, omelety a pod.+ vám odpadá starosť si takéto jedlá pripravovať.

Program obsahuje:

  • Kokteily, polievky, omelety, kaše + príchute
  • zdarma praktický shaker
  • kompletný manuál, recepty aj jedálniček

 

Môžete si vybrať stravovací program na mieru. Jedno jedlo vychádza v prepočte iba 1,4 eura. Stredný program obsahuje jedlá na 4 týždne, pri ktorom stabilne a postupne zhodíte až do 10kg.

Strava je pripravená špecialistami na nadváhu za účelom redukcie váhy. Dlhodobým užívaním (2 mesiace) viete spoľahlivo schudnúť viac ako 15 kg. Koľko chcete zhodiť kg záleží iba na vás.

alebo si prečítajte recenziu

Všeobecné pravidlá pre všetky metabolické typy

Jednotlivé metabolické typy majú svoje pravidlá stravovania čo neznamená, že z času na čas si nemôžete dopriať aj niečo iné. Ak túžite zaznamenávať pozitívne výsledky, snažte sa stravu dodržiavať na 80% . 

Snažte sa konzumovať jedlo v kľude, bez toho aby ste sa náhlili. Dôležité je si jedlo vychutnávať.

Na udržanie výsledkov sa snažte, aby sa vám vaše stravovanie ušité na mieru stalo súčasťou vášho každodenného života.

Športom ku zdraviu

Ak sa dáte na túto novú cestu stravovania, nebude pre vás žiadnym problémom skombinovať nutričný plán s fyzickou aktivitou. Strava je síce pri chudnutí základ, ale pohyb vie veľmi pekne pomôcť. Snažte sa konzumovať toľko jedla, aby vám zostalo aj na aktivity, či už vonku, v športovom centre alebo aj doma.

A pamätajte, chudne sa jedením, nie hladovaním!

Nutričná typológia – Dieta a metabolické typy
4.5 (90%) 2 votes
Vyjadrite svoj názor

Leave a reply