Mliečna diéta – skúsenosti, pozitíva a negatíva

Mliečna diéta nie je pre každého

Mliečna diéta – jej zakladateľom a šíriteľom je český obezitológ a endokrinológ Rajko Doleček, ktorý sa postaral o jej popularitu hlavne v Českej republike. V diéte ide hlavne o presné a jasné dodržiavanie stravovacích pravidiel počas trinástich dní.
Pri tejto diéte sa je 5x denne približne s 3-hodinovými odstupmi. Prijímajú sa prevažne bielkoviny a väčšina stravy je variant mliečneho výrobku. Dodržuje sa aj dostatočný pitný režim, do troch litrov nesladených tekutín denne. Jedálniček zahŕňa hlavne mlieko a mliečne výrobky ako jogurty, tvarohy, syry a podobne. Postupne sa pridáva chudé hydinové mäso a dostatok zeleniny.

Tip pre Vás
Hľadáte preparát na schudnutie? KetoFit je top novinka na slovenskom trhu. Ide o špeciálne stravovanie, s ktorým ľahko schudnete! Chcem si prečítať o KetoFit programe 

Mliečna diéta je v strave až priveľmi obmedzená, telo síce má dostatok bielkovín a vďaka pitnému režimu vyplavuje z tela aj tuky, nevýhodou ale je, že chýba dostatok živín a tiež úplne absentuje dostatok sacharidov. Nevýhodou je silné hladovanie a tiež môže nastať aj trvalé poškodenie organizmu. Najväčšiu nevýhodu pri mliečnej diéte vidíme v tom, že značná časť populácie má na mlieko alergiu, čo znamená, že je pre nich absolútne nevhodná.

Varianty mliečnej diéty

Mliečna diéta už v názve určuje, čo bude pilierom jej jedálnička počas diétneho obdobia. Čiže pokiaľ máte alergiu na kazeín či laktózu, nemusíte sa viac touto diétou zaoberať, môže byť pre vás až životne nebezpečná. Príjem presne definovaných potravín, ich kombinácií a množstva prebieha aj v presne stanovených časových intervaloch 5x denne s trojhodinovými prestávkami medzi jedlami. Samozrejme za najdôležitejšiu informáciu považujú ľudia s nadváhou dĺžku trvania takejto diéty a koľko približne môžu schudnúť. Ten normálny, 13 dňový režim chudnutia zabezpečí redukciu váhy od piatich do desiatich kilogramov počas tohto obdobia. Tento údaj sa ale môže aj mierne odlišovať, závisí to od mnohých faktorov. Pre ľudí, ktorým sa 13 dní zdá naozaj veľa, existuje aj 8 dňová varianta. Ide však až o 5 dní menej ako pri trinástich dňoch, teda aj redukcia váhy bude menšia.

Tým najmenej odporúčaným variantom je 16 dňová mliečna diéta. Pre ľudský organizmus to môže byť už naozaj veľká záťaž, preto ju každému odporučiť nemôžeme a ani nesmieme. Hlavne pracujúci ľudia a ľudia ktorí majú akýkoľvek zdravotný problém by sa jej mali vyhnúť.

Pri mliečnej diéte musíme dať do pozornosti aj dodržiavanie pitného režimu, ktorý nesmie zahŕňať sladené vody.

Stručný prehľad

  • jej zakladateľom je český obezitológ Rajko Doleček
  • strava sa konzumuje 5 x denne zhruba každé tri hodiny
  • prevažnú časť stravy tvoria potraviny mliečneho pôvodu
  • neodporúča sa ju dodržiavať dlhšie ako 13 dní
  • pomerne veľké riziko vzniku jojo efektu

V čom je pozitívna

Medzi veľké pozitíva mliečnej diéty patrí samozrejme rýchla redukcia váhy, čo býva hlavným argumentom, prečo chcú ľudia túto diétu vyskúšať. Chudnete aj napriek tomu, že necvičíte a ani nepraktizujete žiaden šport, plus vám váha nepadá zo svaloviny ale priamo z tukov. Úbytok z váhy môže byť pokojne až 10 kg za 13-dňové obdobie, čo je naozaj veľká výhoda. Podľa tvorcu tejto diéty je odskúšaná, funguje takmer na každého a vraj by vám váha mala vydržať až dva roky.

Naopak negatíva

Rôzny výživový poradcovia trvajú na tom, aby táto diéta netrvala dlhšie ako 13 dní, keď že za toto obdobie už dôjde k výraznému chudnutiu, s ktorým sa musí telo vysporiadať. Pokiaľ sa po jej ukončení vrátite k predchádzajúcemu životnému štýlu, koledujete si aj o poriadny jo-jo efekt, ktorý na seba nenechá dlho čakať. Mliečna diéta z dlhodobého hľadiska nie je ani veľmi zdravá, pretože obrovské množstvo bielkovín značne zaťažuje organizmus a má tiež vážny nedostatok iných výživných látok ako sú vitamíny či minerály.

Potraviny vhodné a nevhodné

mliečna diéta

Takmer všetky mliečne výroby, chudé druhy mäsa a rýb či vajcia a zelenina sú vhodné potraviny.

Všetky prílohy k jedlám, rôzny tučné výrobky, sladené nápoje či alkohol a káva sú počas tejto kúry nevhodné.

Jedlá podávame po 3 hodinách. Pokiaľ teda raňajkami začneme o 9, pridávame po 3 hodiny 5x za deň. 9-12-15-18-21 hod.

Mliečna diéta – jedálniček a rozpis

Pri 13 dňovej diéte môže vyzerať jedálniček aj takto:

  1. deň – 5x denne po 250ml mlieka
  2. deň – ráno tvaroh 150g, desiata biely jogurt, obed kuracie mäso 150g, olovrant tvaroh 250g a večera 2 vajcia
  3. deň – ráno zeleninu 100g, desiata ovocie 100g, obed 100g salámy, olovrant 250ml mlieka a večera 150g mäsa
  4. deň – ráno mlieko 250ml, desiata zelenina 100g , obed biely jogurt , olovrant ovocie 100g a večera 100g. salámy
  5. deň – ráno biely jogurt , desiata 100g zeleniny, obed 150g varené chudé mäso , olovrant 250ml mlieka a večera  2 vajcia s čajom
  6. deň – ráno dve vajcia s čajom, desiata , obed 100g salámy, olovrant 250ml mlieka a večera  tvaroh 250g
  7. deň – ráno tvaroch 250g, desiata 100g zeleniny , obed kuracie mäso, olovrant 100g ovocia a večera 100g salámy
  8. deň – ráno zeleniny 100g, desiata 100g ovocia, obed 100g salámy, olovrant acido mlieko 250ml a večera tvaroh 250g
  9. deň – ráno ovocie 100g, desiata biely jogurt, obed chudé mäso varené, olovrant 100g ovocia a večera 250ml mlieka
  10. deň – ráno biely jogurt, desiata 100g ovocia, obed 100g salámy , olovrant mlieko kyslé 250ml a večera 2 vajcia s čajom
  11. deň – ráno zelenina 100g, desiata biely jogurt, obed 150g kuracieho mäsa, olovrant 2 vajcia s čajom a večera  biely jogurt
  12. deň – ráno 2 vajcia s čajom, desiata zelenina 100g, obed 150g mäsa z kuraciny, olovrant tvaroh 250g a večera acido mlieko 250ml
  13. deň – ráno 100g ovocia, desiata 250ml mlieka, obed 100g salámy, olovrant biely jogurt a večera 250g tvarohu

ReduXs

Reduxs

 

Zahraničná novinka ReduXs predávaná hlavne na anglickom a nemeckom trhu je skvelým pomocníkom pri chudnutí. Mohli ste o ňom často počuť aj zo slovenských rádií.

Predáva sa za dostupnú cenu 39 eur, pričom balenie máte na celé 2 mesiace a presne toľko stačí, aby ste začali vidieť výsledky vo vašom chudnutí.

Dávkovanie je intuitívne a jednoduché – stačí jedna tableta denne, najlepšie pred jedlom + voda.

Zloženie:

  • Zelený čaj, kaktus, šalvia
  • púpava, brusnica a iné…
  • látky podobné cholesterolu a tuku

Skutočne bohaté a zaujímavé je prírodné zloženie ReduXs, ktoré plošne bojuje proti nadváhe zároveň na viacerých frontoch, pričom dodáva prospešný tuk a znižuje cholesterol.

 

Mliečna diéta – dôležité zásady

  • Denne treba prijať dostatočné množstvo tekutín v podobe nesladenej vody alebo minerálky, dovolené je ochucovať s citrónom
  • Kávu možno kombinovať iba vtedy, keď sa prijíma mlieko
  • Z vareného mäsa možno piť v podobe polievky vývar
  • Zeleninu možno variť alebo dusiť
  • Mäso sa nesolí alebo len minimálne
  • Vždy iba netučný tvaroh
  • Jogurty musia byť vždy so živými kultúrami

Náš názor

Ak máte radi mliečne výrobky, smelo do toho. Avšak treba si dať jednoznačne pozor na nedostatok vitamínov a sacharidov. Určite ju neužívajte dlhšie a častejšie. Mohla by vám spôsobiť mnohé zdravotné problémy, napríklad od padania vlasov až po alergické reakcie.

Predsa len pôsobí dosť striktne a monotónne. Veľmi sa pri jedení nezabavíte a veľkou nevýhodou ešte je, že mlieko zahlieňuje, takže sa zrejme budete musieť zásobiť mnohými vreckovkami.

V CZ : Mléčna dieta

Ak máte skúsenosti s mliečnou diétou a jej fungovaním, budeme radi ak v časti diskusie vyjadríte svoj názor a vytvoríte tak hodnotné fórum.

Mliečna diéta – skúsenosti, pozitíva a negatíva
3.2 (64.62%) 26 votes

Zanechaj nám svoj názor

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *