Jedálniček na chudnutie

Jedálniček na chudnutie je dôležitou časťou procesu zhadzovania nadbytočných kíl

jedálniček na chudnutie

 

Tento článok môže pomôcť najmä tým, ktorí sa už dlhšie snažia zhodiť prebytočné kilá, ale nedarí sa im. Pri chudnutí je jedálniček veľmi dôležitý. Musíte si uvedomiť, čo do Vášho tela dávate. Ak chcete dosiahnuť svoj cieľ o dokonalom tele, musíte dodržiavať niekoľko zásad. Neoplatí sa skúšať jednu diétu za druhou. Urobte rozhodnutie, že sa budete stravovať zdravo. Ale nielen na pár dní a týždňov, ale na celé roky. Vaša postava a zdravie sa Vám odvďačia.

Raňajky

Najdôležitejšie jedlo dňa a jedlo, ktoré musí jedálniček na chudnutie vždy obsahovať. Možno si hovoríte, že ráno Vám nechutí a radšej si počkáte až na obed. Nie je to však dobrý nápad. Keď celé doobedie nebudete jesť, budete hladní a na obed zjete značne väčšiu porciu ako keby ste si dali aj raňajky a olovrant. Keď Vaše telo nedostane celé doobedie prísun jedla, bude čerpať z rezervy. Obed si preto radšej uloží do zásob tukov. A to predsa nechcete. Pri chudnutí je dôležité, aby raňajky boli naozaj výdatne a obsahovali vlákninu, bielkoviny a zložené sacharidy. Jednoducho to má byť jedlo, ktoré Vás poriadne naštartuje do nového dňa a aj zasýti. Vhodnou voľbou na raňajky je celozrnné pečivo, kuracia alebo morčacia šunka, biely jogurt a vajíčka.

Obed a večera

Určite aj sami viete, že pomocou hamburgeru a hranolčekov sa k Vašej vysnívanej postave neprepracujete. Dbajte na to, aby Váš obec mal správne zloženie. Vyhýbajte sa vyprážaným jedlám a jedlám z bielej múky. Váš obed by mal mať dostatok bielkovín, málo tukov a dostatok zložených sacharidov.

Sacharidy dodávajú  mozgu a telu energiu. Vyhnite sa rafinovaným sacharidom, ako sú potraviny z bielej múky a bieleho cukru. Vymeňte ich za celozrnné pečivo a cestoviny, zeleninu a ovocie.

Jedálniček na chudnutie obsahuje aj večeru, ktorá by mala byť ľahká a skromnejšia. Určite a na večer neprejedajte. Ak nemáte dostatok času na pripravovanie troch jedál cez deň, prídete domov z práce unavení a večeru sa Vám nechce robiť tak si môžete dať to, čo ste mali na obed ako druhý chod, ale bez prílohy. Čiže bez zemiakov, ryže či cestovín. Nahraďte ich zeleninou. Skvelou voľbou na chutné a rýchle večere sú zeleninové šaláty. Rýchlo ich pripravíte, zasýtia Vás a určite si na nich aj pochutíte. Výhodou konzumácie zeleniny je, že ju môžete jesť vo väčšom množstve úplne bez výčitiek. Môžete si na nej pochutnávať počas celého dňa. Tí, ktorí sú milovníci zeleniny, majú pri dodržiavaní jedálnička na chudnutie značnú výhodu.

Pred cvičením sacharidy, po cvičení bielkoviny

Predpokladáme, že tí, ktorí chcú schudnúť, sa snažia aj viac hýbať a cvičia. Veľmi dôležitá je strava, ktorú prijímate pred cvičením a po cvičení, aby ste mohli podať, čo najlepší výkon a Vaše telo malo dostatok energie.

Pred tréningom zásobte svoje telo ľahko stráviteľnými sacharidmi, ktoré obsahujú zdravý zdroj bielkovín. Dodajú Vášmu telu potrebnú energiu. Nájdete ich v potravinách ako je tvaroh, arašidové maslo, banán, proteín, vločky atď.

Po tréningu si môžete dať vajcia, mäso, celozrnné pečivo, ovocie a zeleninu. Jedálniček na chudnutie by mal určite obsahovať aj tvaroh.

Jedálniček na chudnutie

Pri jedálničku na chudnutie nezabúdajte na to, že je dôležitý rozostup medzi jedlami. Medzi jedlami sa odporúča prestávka 2,3 hodiny. Ak budete raňajkovať o 7 ráno, olovrant si dajte približne o 9:30, obed napríklad o 12:00 a o dve hodiny na to olovrant. Porcie by nemali byť príliš veľké, aby ste sa necítili príliš plní a unavení. Niekto tvrdí, že pre udržane štíhlej postavy sa nesmie už nič konzumovať od 17:00. Nie je to však celkom pravda. Nemali by ste jesť tri hodiny pred tým ako idete spať. Plný žalúdok nepriaznivo ovplyvňuje spánok. Tri hodiny pred spánkom si dajte len niečo ľahké. Ideálna je opäť zelenina. Môžete si však dať aj plátok chudej kuracej šunky alebo trochu tvarohu.

Jedálniček na 1 deň:

Raňajky:

  1. varianta: kozí syr, maliny a čučoriedky
  2. vrarianta: 10 dkg kuracej alebo morčacej šunky,1 celozrnný rožok, zelenina ako obloha

Desiata:

  1. varianta: proteinová tyčinka
  2. vrarianta: banán ( môže byť posypaný škoricou)

Obed:

  1. Morčacie stehná so zemiakmi

Olovrant:

  1. varianta: Acidko nizkotučné
  2. varianta: Nízkotučný tvaroh

Večera:

Trpíte nadváhou, ste často hladný a neviete schudnúť? Fykotín je skvelé riešenie na podporu chudnutia a udržiavanie štíhlej postavy.
  1. varianta: losos alebo iná ryba so zeleninou
  2. varianta: vajíčka so šunkou

Ideálne potraviny a jedlá ktoré spolu vytvárajú jedálniček na chudnutie obsahuje aj Ketofit diéta.

Jedálniček na chudnutie
5 (100%) 3 votes

Vyjadrite svoj názor

Leave a reply