Beh a chudnutie

Beh a chudnutie – ako to spojiť?

beh a chudnutie

Pomôže beh pri chudnutí alebo nemá žiadny účinok? Stačí zabehnúť pár metrov denne alebo musíme denne zabehnúť minimálne niekoľko kilometrov? Ide vôbec beh a chudnutie dokopy? Samozrejme, že beh ako každý iný šport má na chudnutie dobrý vplyv. Nejde o to či zabehneme 5 alebo 10 kilometrov, ide o to, že sa vôbec snažíme a poskytujeme svojmu telu dostatok kyslíka.

Keď sa rozhodneme chudnúť práve pomocou behu, znamená to, že beh musíme vykonávať pravidelne. Neznamená to, že raz si zabehnem a do týždňa zhodím 10 kilo. Nie! Potrebujeme trpezlivosť a neprestávať sa snažiť. Pokiaľ chceme naozaj schudnúť, ideálne je behávať 5 až 6x do týždňa (samozrejme nie od začiatku, intenzitu stupňovať postupne podľa individuálnych schopností), pričom beh by mal trvať približne 45 minút.

Beh je ideálny šport na zhadzovanie nadbytočných kilogramov z problémových partií ako sú nohy, boky či brucho. Pokiaľ chce niekto začať budovať svalstvo ale má nadmerné tukové zásoby, odporúča sa začať prioritne s behom alebo aspoň ho kombinovať s posilovňou.

Behať rýchlo alebo pomalšie?

Záleží od nás. Niekomu viac vyhovuje pomalší beh, niekomu rýchlejší. Ideálnym kompromisom je behať na vytrvalosť, teda pomalšie, a keď sa blíži záver pridávať aj intervalový beh, čiže striedanie pomalšieho a rýchlejšieho behu.

Netreba zabúdať na stravu

Okrem toho, že behom spálime plno kalórií (cca 350 až 450 za hodinu), tiež zrýchlime náš metabolizmus. Netreba však ani pri behaní zabudnúť na stravu. Tým, že pravidelne beháme potrebujeme pestrú stravu a vitamíny pre naše telo. Potrebujeme dostatok energie, aby sme naďalej mohli pokračovať.

Príprava na beh a chudnutie

Nesmieme zanedbať ani prístup k príprave behu a zahriatiu nášho organizmu. Pred behom by sme mali absolvovať krátku rozcvičku, ktorou sa zahrejeme a až potom ísť behať. Môžeme sa tak vyhnúť množstve zranení, ktorými sa ohrozujeme pokiaľ rozcvičku vynecháme. Pri behu si musíme zvoliť ideálne tempo, ktoré si udržíme, netreba sa zbytočne preceňovať. Neskôr môžeme tempo zrýchľovať a regulovať podľa seba.

Takisto si musíme zaobstarať tenisky, v ktorých sa budeme cítiť pohodlne. Nešetrime, radšej si priplaťme, ale budeme sa cítiť pohodlne a pri behu nevzniknú žiadne otlaky či pľuzgiere. Nesmieme zabúdať ani na pitný režim. Naše telo počas behu vypotí mnoho látok a preto je výhodou brávať si so sebou fľašku vody.

Treba si dávať pozor aj na pravidelné dýchanie. Typickým znakom, že nedýchame správne je pichanie v boku alebo lapanie po dychu. Ideálne zakončenie behu je strečing. Naše svaly sa ponaťahujú, uvoľnia a často môžeme predísť svalovici.

Praktické rady k behu

Užitočné aplikácie pre Vaše smartfóny

NIKE+ RUNNING – Aplikácia vás môže naučiť správne behať či pripraviť na maratón. Dokáže pomerne presne merať vzdialenosť odbehnutej trasy, jej prevýšenie a aj čas. Funguje aj bez pripojenia na internet. Stiahnuť si ju môžete aj TU.

RUNKEEPER –  Aplikácia, ktorý dokáže zmerať beh, chôdzu či jazdu na bicykli. Runkeeper vie tiež spolupracovať napríklad s viacerými senzormi srdcového tepu a môže ponúknuť podrobnejšie výsledky spolu s grafickým zobrazením odbehnutej trasy na mape. Beh a chudnutie sa s touto aplikáciou stáva jednoduchšou ale hlavne presnejšou. Stiahnuť.

Trpíte nadváhou, ste často hladný a neviete schudnúť? Fykotín je skvelé riešenie na podporu chudnutia a udržiavanie štíhlej postavy.

ENDOMONDO – Aplikácia, ktorá dokáže taktiež vďaka senzorom v mobile merať vzdialenosť, prevýšenie, čas či spotrebované kalórie. Podobne ako Nike+ a Runkeeper ponúka aj vlastnú internetovú sociálnu sieť, kde si môžete prezerať vaše výsledky a zdieľať ich s priateľmi. Stiahnuť.

Beh a chudnutie
5 (100%) 1 vote

Vyjadrite svoj názor

Leave a reply